Gökmen Mert KURAL
Uzun zamandır enerji sorunlarıyla boğuşan Küba, çözümü Türk şirketinden enerji almakta buldu. Dünyanın en büyük yüzer santrali filosuna sahip Karadeniz Holding’e ait Karpowership, Küba’da etkileyici bir filo oluşturdu. Karpowership’e ait Cankuthan Bey gemisi, Havana Limanı’na yanaştı.
Cankuthan Bey’in üretim kapasitesi 80 MW ve Türk şirketinin Küba filosundaki gemi sayısı 5’e yükseldi. Ancak bu filo, günlük 1500 MW’lık elektrik açığını kapatmaya yetmiyor.
Panama’dan gelen Cankuthan Bey gemisi, Türk şirketi Karpowership’in Ekim ayındaki filosuna katıldı. Gemi, sismik araştırma gemisi Ramform Viking’den dönüştürüldü. 85 metre uzunluğunda ve 40 metre genişliğinde olan gemi, şirketin mühendis Cankuthan Kurak’ın ismini taşıyor.
5 YILDIR KÜBA LİMANLARINDA
Karpowership, 2019 yılından beri Küba’ya altıncı gemisi olan Cankuthan Bey’i gönderdi. Diğer gemiler Belgin Sultan, Süheyla Sultan ve Erol Bay Havana’da, Ela Sultan Mariel’de, Erin Sultan ise Santiago de Cuba’da çalışıyor.
FİYAT SIR GİBİ SAKLANIYOR
Küba’da merak edilen iki konu var. Birincisi, ülkenin elektrik açığını kapatmak için kaç tane yüzer santrale ihtiyaç duyulacak? İkincisi ise gemilerin maliyeti. Bu konu hala sır olarak kalmakta. Küba medyası, Ekvador’da 100 MW kapasiteli bir yüzen tesisin 18 ayda 114 milyon doların üzerinde maliyet çıkardığını ve Dominik Cumhuriyeti’nde 180 MW kapasiteli iki geminin 42 ay boyunca çalışmasının 40 milyon dolara mal olduğunu hatırlatıyor, bu da kıyaslama yapılmasına neden oluyor.
patronlardunyasi.com