Instagram’da daha fazla erişimin sırrını en yetkili isim açıkladı: 3 önemli tüyo



İçerik Üreticileri ve Dikkat Ekonomisi

İçerik üreticileri, ‘dikkat ekonomisindeki’ rollerinin önemini biliyor. Bir içerik üreticisinin içeriği daha fazla görüntülendiğinde, genellikle daha yüksek reklam geliri veya markalarla daha güçlü bir pozisyon elde etme şansı buluyor. Sektörde çalışanlar, bir içeriğin görüntülenme oranını “erişim” olarak adlandırıyor.

Dikkat ekonomisi, insan dikkatini kıt bir meta olarak ele alan ve bilgi yönetimi sorunlarını çözmek için ekonomik teoriyi kullanan bir yaklaşımdır.

Instagram’ın üst düzey yöneticisi Adam Mosseri, içerik üreticisi ve sosyal medya koçu Brock Johnson ile yaptığı bir podcast röportajında, “İnsanlar her zaman daha fazla erişim istiyor” diye konuştu.

Johnson ve Mosseri’nin röportajında, Instagram yöneticisi algoritma, hashtag’ler ve gölge yasak gibi konular hakkındaki söylentilere açıklık getirdi.

INSTAGRAM BUNLARA ÖNCELİK VERİYOR

Mosseri, Instagram’ın içerik üreticileri için üç temel önceliğini şöyle sıraladı:

  • Instagram, özgün içerikleri ödüllendirmeyi amaçlıyor.
  • Platform, küçük içerik üreticilerinin tanınmasını ve kitle oluşturmasını desteklemeyi hedefliyor.
  • Trendleri belirlemede daha hızlı ve etkili olmayı amaçlıyor.

Mosseri, “Instagram’da bir şeylerin popüler olması zaman alıyor” dedi.

Mosseri, gelecekte Instagram’ın geliştireceği noktalar ve içerik üreticilerinin platformdaki değişikliklere nasıl uyum sağlayabileceği konusunda ipuçları verdi. Mosseri, her zaman hem içerik üreticileri hem de normal kullanıcılar için faydalı bir denge kurmaya çalıştıklarını belirtti.

Mosseri, içerik üreticilerinin Instagram’da önemli bir rol oynadığını vurgulayarak, “İçerik üreticilerinin paylaşım yapabileceği en önemli yer burası” dedi.

DOĞRUDAN MESAJLAR ÇOK ÖNEMLİ

İçerik üreticileri, akışta paylaşım yapmak yerine hikayeler aracılığıyla daha geniş kitlelere ulaşabilir. Doğrudan mesajlar, içerik paylaşımında önemli bir rol oynar; Mosseri, doğrudan mesajların Instagram kullanıcılarının fotoğraf ve video paylaştığı ana yer olduğunu belirtti.

Instagram, geçtiğimiz yıl 20’den fazla yeni DM özelliği sunarak içerik üreticilerine destek oldu. DM’ler, içeriğin erişimini artırmak için önemli bir metrik olarak karşımıza çıkıyor.

SEO ÇALIŞMALARI DA YAPILIYOR

Instagram, içerik üreticilerinin Google ve diğer arama motorlarında daha iyi sıralanması için SEO çalışmalarına ağırlık veriyor. Mosseri, Instagram’ın arama işlevselliğini geliştirmeye odaklandıklarını ve TikTok’un bu konuda iyiyken Instagram’ın daha fazla çaba göstermesi gerektiğini söyledi.

Mosseri, Instagram’ın arama özelliklerini güçlendirmek için çalıştıklarını ve gelecekte yeni özellikler sunacaklarını ifade etti. Önerilen arama butonu gibi yeni özellikler göreceğimiz Instagram’da, içerik ve yorumlar arasındaki ilişki de önemli bir metrik olarak belirlendi.


Related Posts

Chopard, 20. yılını 20 adet ürettiği özel saatiyle kutluyor

Üst düzey saatçilik dünyasında kalite belgeleri, müşterilere saatlerinin mükemmelliği konusunda güvence verir. Kronometrik hassasiyette COSC başta olmak üzere, Master Chronometer ve Cenevre Mührü gibi birçok önemli sertifika bulunmaktadır. Ancak …

Kredi kartı kullanan herkes bu tuzağa düşebilir: Bir tıklamaya suç zincirine dahil olabilirsiniz

Kredi kartının yaygın biçimde kullanıldığı bu dönemde, dolandırıcılar radarına borçlu vatandaşları aldı. Nakit kullanımının azaldığı, alım gücünün düştüğü günümüzde insanlar geçimlerini kredi kartıyla sağlamaya çalışırken, dolandırıcılar bu durumu fırsata çevirdi.

En çok satılan telefonlarda hangi işlemciler yer alıyor?

Kısa bir süre önce en çok satan akıllı telefonlar açıklanmıştı. Bu cihazlarda tercih edilen işlemciler nelerdi?

28 Yıl Sonra filmi neden iPhone ile çekildi?

Danny Boyle ve Alex Garland’ı yıllar sonra bir araya getiren 28 Yıl Sonra filminin çekimlerinde neden telefon kullanıldı?

ChatGPT’yle konuşup başka birine dönüşenler anlattı: Eşiyle boşanan bile var

Hayatımıza hızla dahil olan yapay zekanın en çok kullanılan uygulamalarından biri ChatGPT… Ancak bu bot ile uzun süreli ve derin sohbetler, sınırları zorlayan etkiler bırakabiliyor. Aralarında evliliği biten, gerçeklik algısı sarsılan ve bunalım yaşayanların da bulunduğu bazı kullanıcılar, yaşadıkları sıra dışı deneyimleri paylaştı.

Bu WhatsApp güncellemesi çok can sıkacak: Reklam arası geliyor

Belli ki dijital dünyada reklamlardan kaçmanın bir yolu yok… WhatsApp’a gelecek yeni güncellemeyle birlikte dünyanın en popüler uygulamasında da resmen ‘reklamlar’ belirecek…