Instagram’da daha fazla erişimin sırrını en yetkili isim açıkladı: 3 önemli tüyo



İçerik Üreticileri ve Dikkat Ekonomisi

İçerik üreticileri, ‘dikkat ekonomisindeki’ rollerinin önemini biliyor. Bir içerik üreticisinin içeriği daha fazla görüntülendiğinde, genellikle daha yüksek reklam geliri veya markalarla daha güçlü bir pozisyon elde etme şansı buluyor. Sektörde çalışanlar, bir içeriğin görüntülenme oranını “erişim” olarak adlandırıyor.

Dikkat ekonomisi, insan dikkatini kıt bir meta olarak ele alan ve bilgi yönetimi sorunlarını çözmek için ekonomik teoriyi kullanan bir yaklaşımdır.

Instagram’ın üst düzey yöneticisi Adam Mosseri, içerik üreticisi ve sosyal medya koçu Brock Johnson ile yaptığı bir podcast röportajında, “İnsanlar her zaman daha fazla erişim istiyor” diye konuştu.

Johnson ve Mosseri’nin röportajında, Instagram yöneticisi algoritma, hashtag’ler ve gölge yasak gibi konular hakkındaki söylentilere açıklık getirdi.

INSTAGRAM BUNLARA ÖNCELİK VERİYOR

Mosseri, Instagram’ın içerik üreticileri için üç temel önceliğini şöyle sıraladı:

  • Instagram, özgün içerikleri ödüllendirmeyi amaçlıyor.
  • Platform, küçük içerik üreticilerinin tanınmasını ve kitle oluşturmasını desteklemeyi hedefliyor.
  • Trendleri belirlemede daha hızlı ve etkili olmayı amaçlıyor.

Mosseri, “Instagram’da bir şeylerin popüler olması zaman alıyor” dedi.

Mosseri, gelecekte Instagram’ın geliştireceği noktalar ve içerik üreticilerinin platformdaki değişikliklere nasıl uyum sağlayabileceği konusunda ipuçları verdi. Mosseri, her zaman hem içerik üreticileri hem de normal kullanıcılar için faydalı bir denge kurmaya çalıştıklarını belirtti.

Mosseri, içerik üreticilerinin Instagram’da önemli bir rol oynadığını vurgulayarak, “İçerik üreticilerinin paylaşım yapabileceği en önemli yer burası” dedi.

DOĞRUDAN MESAJLAR ÇOK ÖNEMLİ

İçerik üreticileri, akışta paylaşım yapmak yerine hikayeler aracılığıyla daha geniş kitlelere ulaşabilir. Doğrudan mesajlar, içerik paylaşımında önemli bir rol oynar; Mosseri, doğrudan mesajların Instagram kullanıcılarının fotoğraf ve video paylaştığı ana yer olduğunu belirtti.

Instagram, geçtiğimiz yıl 20’den fazla yeni DM özelliği sunarak içerik üreticilerine destek oldu. DM’ler, içeriğin erişimini artırmak için önemli bir metrik olarak karşımıza çıkıyor.

SEO ÇALIŞMALARI DA YAPILIYOR

Instagram, içerik üreticilerinin Google ve diğer arama motorlarında daha iyi sıralanması için SEO çalışmalarına ağırlık veriyor. Mosseri, Instagram’ın arama işlevselliğini geliştirmeye odaklandıklarını ve TikTok’un bu konuda iyiyken Instagram’ın daha fazla çaba göstermesi gerektiğini söyledi.

Mosseri, Instagram’ın arama özelliklerini güçlendirmek için çalıştıklarını ve gelecekte yeni özellikler sunacaklarını ifade etti. Önerilen arama butonu gibi yeni özellikler göreceğimiz Instagram’da, içerik ve yorumlar arasındaki ilişki de önemli bir metrik olarak belirlendi.


Related Posts

ASUS V16 hem oyunculara hem içerik üreticilerine güçlü bir alternatif sunuyor

ASUS, hem giriş seviyesi oyunculara hem de yaratıcı profesyonellere hitap eden yeni dizüstü bilgisayarı V16 modelini tanıttı. 16 inç boyutundaki bu cihaz, yüksek performanslı donanımıyla dikkat çekiyor. Kullanıcılar, Intel Core i7-240H ya da …

NASA’dan uzay için yeni nükleer enerji sistemi

NASA ile İngiltere’deki Leicester Üniversitesi iş birliğiyle geliştirilen yeni nesil bir nükleer enerji sistemi, uzay görevlerinde devrim yaratma potansiyeli taşıyor. Bu çığır açıcı sistem, geleneksel çözümlere kıyasla beş kat daha ucuz bir yakıt …

Microsoft’un kodlarının üçte biri yapay zekâ ürünü

Microsoft CEO’su Satya Nadella, şirketin kodlarının yüzde 30’unun yapay zekâ tarafından yazıldığını söyledi.

Bir skandal da OpenAI’dan: ChatGPT, çocuklarla cinsel sohbetler gerçekleştirdi

Yapay zeka alanındaki lider firmalardan OpenAI, ChatGPT platformunda önemli bir sorunla karşı karşıya. Teknoloji sitesi TechCrunch’ın yaptığı testler, ChatGPT’nin 18 yaş altı olarak kaydedilen kullanıcı hesaplarına cinsel içerikli içerikler …

WhatsApp, web sürümüne arama özelliği getiriyor!

WhatsApp’ın web sürümüne sesli ve görüntülü arama desteği geliyor. Mobil uygulamalarda uzun süredir aktif olarak kullanılan bu özellik, ilk kez doğrudan web tarayıcıları üzerinden de erişilebilir hale gelecek. WhatsApp, web sürümü için arama …

Büyük Patlama teorisi rafa kalkıyor: Evren aslında nasıl oluştu?

Bilim dünyasının 60 yılı aşkın süredir evrenin başlangıcını dayandırdığı Büyük Patlama teorisi, rafa kalkıyor olabilir. Yeni bir teori, evrenin tek bir patlamayla oluşmadığını, aksineçok sayıda küçük ve hızlı patlamayla büyüdüğünü öne sürüyor. Bu teori, bugün gördüğümüz evrenin yapısını çok daha kolay bir şekilde açıklayabilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir